جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD): داده‌های ایالات متحده شرایط برای کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر را فراهم می‌کند

جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD): داده‌های ایالات متحده شرایط برای کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر را فراهم می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس جفت ارز یورو/ دلار آمریکا می‌خوانید:

  • داده‌های مربوط به فعالیت‌های تجاری تولیدی ایالات متحده ترس از رکود را افزایش داد.
  • حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی ایالات متحده مطابق با پیش‌بینی‌ها نبود که نشان‌دهنده کاهش تقاضا بود.
  • با افزایش انتظارات برای کاهش نرخ بهره، ارزش دلار کاهش یافت.

همچنان که داده‌های ایالات متحده به طور مداوم از کاهش نرخ بهره در نشست سپتامبر فدرال رزرو حمایت می‌کند، تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) حاکی از آن است که این جفت ارز روندی صعودی خواهد داشت.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز یورو/ دلار آمریکا

جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) هفته‌ای صعودی را تجربه کرد، اما به دلیل واکنش سرمایه‌گذاران به ترکیبی از گزارش‌های اقتصادی ایالات متحده، در زیر سقف‌های خود بسته شد. در ابتدای هفته، داده‌های مربوط به فعالیت تجاری بخش تولید ایالات متحده باعث افزایش نگرانی‌ها از وقوع رکود شد که دلار را تقویت کرد. با این حال، این داده‌ها همچنین احتمال کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره را افزایش داد.

در همین حال، با کاهش تعداد فرصت‌های شغلی و کندی رشد در بخش خصوصی، داده‌های اشتغال نشان‌دهنده ضعف در بازار کار بود. همچنین، گزارش مربوط به مشاغل غیرکشاورزی نتوانست انتظارات را برآورده کند و کاهش تقاضا را نشان داد. با این وجود، برخی گزارش‌های مثبت، از جمله بهبود فعالیت تجاری در بخش خدمات، جهش داشتند. به طور کلی، با افزایش انتظارات برای کاهش نرخ بهره، ارزش دلار کاهش یافت.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز یورو/ دلار آمریکا در هفته آینده

هفته آینده، سرمایه‌گذاران بر داده‌های تورم ایالات متحده تمرکز خواهند کرد. روز چهارشنبه، ایالات متحده داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) را منتشر خواهد کرد. گزارش قبلی نشان داد که فشارهای قیمتی در حال کاهش است و به هدف ۲ درصدی نزدیک‌تر می‌شود. با این حال، این بار، فدرال رزرو تمرکز خود را به رشد معطوف کرده است، چون تورم در حال حاضر در یک روند نزولی پایدار قرار دارد.

گزارش‌های اخیر تورم باعث افزایش اعتماد شده‌اند که نرخ‌های بهره بالا فشارهای قیمتی را کنترل کرده‌اند. به همین دلیل، صرف نظر از نتیجه گزارش تورم، سیاست‌گذاران احتمالاً در روز چهارشنبه نرخ‌ها را کاهش خواهند داد. با این حال، یک گزارش ضعیف‌تر از حد انتظار می‌تواند آنها را متقاعد کند که به جای کاهش ۲۵ واحدی، به کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره رأی دهند.

در غیر این صورت، احتمالاً کاهش نرخ ۲۵ واحدی انجام خواهد شد. با این حال، اگر یک جهش غیرمنتظره در تورم رخ دهد، ممکن است بر تصمیمات سیاست‌گذاری پس از ماه سپتامبر تأثیر بگذارد. یک فدرال رزرو کمتر تهاجمی ممکن است باعث تقویت دلار شود و جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) را به سمت کاهش سوق دهد.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی مربوط به جفت ارز یورو/ دلار آمریکا: قیمت در محدوده حمایت متوقف می‌شود

EURUSD daily chart
نمودار روزانه جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) به سطح میانگین متحرک ساده ۲۲ روزه (SMA-22) و سطح فیبوناچی ۰.۳۸۲ بازگشته است. با این حال، قیمت در بالای این سطوح کلیدی حمایتی متوقف شده که نشان می‌دهد خرس‌ها (فروشندگان) خسته شده‌اند. همچنین این موضوع به احتمال ادامه روند صعودی اشاره دارد.

از آنجا که قیمت به بالاتر از سطح مقاومت ۱.۰۹۰۱ افزایش یافته است، مومنتوم صعودی افزایش یافت و قیمت را به سطح بحرانی ۱.۱۲۰۱ رساند. در همین حال، شاخص قدرت نسبی (RSI) وارد ناحیه اشباع خرید شد. با توجه به تمایل صعودی، قیمت ممکن است به زودی از سطح میانگین متحرک جهش کند و یک سقف بالاتر را ثبت کند. در نتیجه، احتمال دارد که قیمت جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) در هفته آینده به بالاتر از سطح ۱.۱۲۰۱ افزایش یابد.

نظر شما در مورد روند آتی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا در هفته آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD): داده‌های ایالات متحده شرایط برای کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر را فراهم می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.