هزینه تولید نقره بر اساس منطقه (2021-2023)

هزینه تولید نقره بر اساس منطقه (2021-2023)
آنچه در این مقاله میخوانید

هزینه استخراج هر اونس نقره بر اساس منطقه، ۲۰۲۱–۲۰۲۳

در این مطلب، به بررسی هزینه‌های استخراج یک اونس نقره در پنج منطقه جهان بر اساس داده‌های گزارش جهانی نقره ۲۰۲۴ می‌پردازیم.

هزینه استخراج یک اونس نقره چقدر است؟

ما هزینه‌های منطقه‌ای را برای سال‌های ۲۰۲۱، ۲۰۲۲، و ۲۰۲۳ با استفاده از دو شاخص زیر تفکیک می‌کنیم:

  • هزینه‌های نقدی کل (Total Cash Costs – TCC): شامل تمام هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیمی است که در طول فرآیند فیزیکی استخراج نقره رخ می‌دهد.
  • هزینه‌های کل پایدار (All-in Sustaining Costs – AISC): شامل تمام هزینه‌های نقدی، همچنین هزینه‌های سرمایه‌ای، هزینه‌های شرکتی و اداری، و هزینه‌های اکتشاف می‌شود.
The-Rising-Cost-of-Silver

تولید نقره بر اساس منطقه

میانگین هزینه‌های تولید نقره در آمریکای شمالی برای چهارمین سال متوالی افزایش یافت و به ۹.۱۴ دلار در هزینه‌های نقدی کل (TCC) و ۱۹.۴۴ دلار در هزینه‌های کل پایدار (AISC) رسید. این افزایش تا حدی به دلیل تقویت ارزش پزوی مکزیک در برابر دلار آمریکا و تورم بالا بود. در سال ۲۰۲۳، تورم محلی در مکزیک به ۵.۵ درصد و در ایالات متحده به ۴.۱ درصد کاهش یافت، که همچنان بالاتر از میانگین تاریخی است.

در سال ۲۰۲۳، آمریکای مرکزی و جنوبی میزبان کشورهای سوم، چهارم، پنجم و دهم تولیدکننده نقره بودند: به ترتیب، پرو، شیلی، بولیوی و آرژانتین. به‌طور منطقه‌ای، هزینه‌ها نسبت به سال قبل تقریباً ثابت بودند، چون تورم بهبود یافته با تقویت نرخ‌های ارز، از جمله تقویت سُل پرو، جبران شد.

هزینه تولید نقره

در استرالیا، کاهش تورم و تضعیف دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا باعث افزایش هزینه‌های نقدی و هزینه‌های کل پایدار (AISC) شد. درآمدهای جانبی از تولید سرب و روی اغلب به جبران هزینه‌های نقره کمک می‌کنند و همان‌طور که در سال ۲۰۲۱ اتفاق افتاد، گاهی اوقات حتی آن‌ها را به حالت “منفی” تبدیل می‌کنند.

دیدگاه خود را درباره هزینه تولید نقره بر اساس منطقه (2021-2023) بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.