تراکنش یوان دیجیتال چین به یک تریلیون دلار نزدیک شد

تراکنش یوان دیجیتال چین به یک تریلیون دلار نزدیک شد
آنچه در این مقاله میخوانید

به گفته لو لی (Lu Lei)، معاون رئیس بانک خلق چین (People’s Bank of China – PBOC)، طرح یوان دیجیتال چین به‌طور قابل توجهی پیشرفت کرده است و بر اساس بیش از یک دهه تحقیق و چهار سال برنامه‌های آزمایشی بنیان نهاده شده است. آزمایش‌های مربوط به ارز دیجیتال بانک مرکزی چین (CBDC) در ۱۷ منطقه مختلف انجام شده و مجموع ارزش معاملات به ۷ تریلیون یوان (نزدیک به ۱ تریلیون دلار) رسیده است. علاوه بر این، چین با چندین کشور در یک پروژه ارز دیجیتال فرامرزی همکاری می‌کند که هدف آن بهبود سیستم‌های پرداخت جهانی است.

دستاوردهای یوان دیجیتال چین و همکاری‌های بین‌المللی

هفته گذشته، دفتر اطلاعات شورای دولتی چین (State Council Information Office) مجموعه‌ای از کنفرانس‌های مطبوعاتی با محوریت “ترویج توسعه با کیفیت بالا” برگزار کرد. لو لی (Lu Lei)، معاون رئیس بانک خلق چین (People’s Bank of China – PBOC)، در این جلسات شرکت کرد و به سوالاتی در خصوص پیشرفت یوان دیجیتال پاسخ داد.

وی توضیح داد: “در حال حاضر، یوان دیجیتال در ۱۷ استان (مناطق خودمختار و شهرستان‌ها) به‌طور آزمایشی پیاده‌سازی شده و در زمینه‌های عمده‌فروشی و خرده‌فروشی، تهیه غذا، فرهنگ و گردشگری، آموزش و مراقبت‌های پزشکی به اکتشاف ادامه داده است. این اقدامات منجر به ایجاد مجموعه‌ای از راهکارهای قابل تکرار و محبوب برای کاربردهای آنلاین و آفلاین شده است.”

او همچنین به اشتراک گذاشت:

“تا پایان ماه ژوئن امسال، مبلغ تراکنش‌های انباشته یوان دیجیتال به ۷ تریلیون یوان [نزدیک به ۱ تریلیون دلار] رسیده است.”

لو لی (Lu Lei) بر نقش یوان دیجیتال در بهبود شمول مالی و افزایش کارایی پرداخت‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: “یوان دیجیتال نقش مثبتی در افزایش مصرف مردم، ترویج تحول سبز، و بهینه‌سازی محیط کسب‌وکار ایفا کرده است.”

معاون رئیس بانک خلق چین (PBOC) خاطرنشان کرد که ده سال تحقیق منجر به موفقیت اولیه یوان دیجیتال شده است، که از طریق پروژه‌های آزمایشی گسترده تأیید شده است. به گفته او، چین یک “ساختار عملیاتی دو لایه” برای یوان دیجیتال توسعه داده است که نظارت بانک مرکزی را با نهادهای عملیاتی ترکیب می‌کند.

او تأکید کرد:

“پس از بیش از ۶ سال تحقیق و توسعه و بیش از ۴ سال پروژه‌های آزمایشی، امکان‌پذیری و قابلیت اطمینان یوان دیجیتال از نظر نظری، تجاری و فناوری به‌طور اولیه تأیید شده است و ما همچنین در تلاش هستیم تا آن را با اقتصاد دیجیتال سازگارتر کنیم. به‌طور کلی، پیشرفت‌ها در جریان است.”

علاوه بر این، بانک مرکزی چین به ‌طور فعال در یک پروژه ارز دیجیتال فرامرزی شرکت می‌کند که شامل بانک‌های مرکزی هنگ‌کنگ (Hong Kong)، تایلند (Thailand)، و امارات متحده عربی (UAE) است. این پروژه که توسط بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی (Bank for International Settlements) هدایت می‌شود، با هدف رفع ناکارآمدی‌های پرداخت‌های فرامرزی در حال پیشرفت است و در حال حاضر در مرحله حداقل محصول قابل دوام قرار دارد.

لو لی (Lu Lei) در خاتمه گفت: “بانک خلق چین آماده است تا به طور فعال در بهبود ترتیبات پرداخت‌های فرامرزی شرکت کرده و به طور مشترک به مطالعه آن بپردازد.” این پروژه تاکنون امکان انجام تراکنش‌های واقعی در حوزه‌های قضایی شرکت‌کننده را فراهم کرده است و پتانسیل همکاری‌های بین‌المللی آینده را نشان می‌دهد.

نظر شما در مورد پیشرفت چین با یوان دیجیتال و نقش آن در پرداخت‌های فرامرزی جهانی چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تراکنش یوان دیجیتال چین به یک تریلیون دلار نزدیک شد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.