رگولاتورها برای تقویت جایگاه امارات متحده عربی به عنوان مرکز رمزارزها همکاری می‌کنند

رگولاتورها برای تقویت جایگاه امارات متحده عربی به عنوان مرکز رمزارزها همکاری می‌کنند
آنچه در این مقاله میخوانید

رگولاتورها و نهادهای نظارتی امارات متحده عربی (UAE)، شامل سازمان اوراق بهادار و کالاها (SCA) و سازمان تنظیم دارایی‌های مجازی (VARA)، توافق‌نامه‌ای را امضا کرده‌اند تا جایگاه این کشور را به عنوان یک مرکز دارایی‌های مجازی تقویت کنند. این توافق‌نامه الزامات مجوز برای ارائه‌دهندگان خدمات دارایی مجازی (VASPs) را مشخص می‌کند، مکانیسم‌های نظارت مشترک را ایجاد می‌کند و به دنبال ایجاد یک بخش دارایی مجازی پایدار و رگوله‌شده در امارات است. هر دو نهاد رگولاتوری با همکاری یکدیگر، بر اجرای قوانین ضدپول‌شویی نظارت خواهند کرد و به حفظ اعتماد در بازار کمک می‌کنند.

نظارت مشترک بر ارائه‌دهندگان خدمات دارایی مجازی (VASPs)

نهادهای نظارتی امارات متحده عربی، سازمان اوراق بهادار و کالاها (Securities and Commodities Authority – SCA) و سازمان تنظیم دارایی‌های مجازی (Virtual Assets Regulatory Authority – VARA)، اخیراً توافق‌نامه‌ای برای همکاری امضا کرده‌اند که هدف آن تثبیت جایگاه این کشور به عنوان یک مرکز دارایی‌های مجازی است. این توافق‌نامه توسط مریم بتی السویدی (Maryam Buti Al Suwaidi)، مدیر اجرایی SCA، و متیو وایت (Matthew White)، همتای او در VARA، امضا شد.

طبق این بیانیه، این توافق‌نامه همکاری ارائه‌دهندگان خدمات دارایی مجازی (VASPs) را که در دبی فعالیت می‌کنند یا قصد دارند بازار دبی را هدف قرار دهند، ملزم می‌کند تا از سازمان تنظیم دارایی‌های مجازی مجوز دریافت کنند. پس از صدور مجوز، ارائه‌دهندگان خدمات دارایی مجازی مجاز هستند در سطح گسترده‌تری از امارات متحده عربی با تأیید سازمان اوراق بهادار و کالاها فعالیت کند. با این حال، ارائه‌دهندگان خدمات دارایی مجازی مجاز که قصد دارند در دیگر امارت‌ها فعالیت کنند، باید از سازمان اوراق بهادار و کالاها مجوز بگیرند.

این توافق‌نامه همچنین شامل مکانیزم نظارت مشترک بر ارائه‌دهندگان خدمات دارایی مجازی (VASPs)، اعمال جریمه‌ها و مجازات‌ها، تبادل اطلاعات و آمار، و همکاری در زمینه آموزش و ارتقای صلاحیت کارکنان است.

در مراسم امضای این توافق‌نامه، محمد علی الشرفا (Mohamed Ali Al Shorafa)، رئیس سازمان اوراق بهادار و کالاها، اظهار داشت:

“ما در تلاشیم تا با همکاری شرکای خود، چارچوب‌های مؤثری را برای تقویت رشد و ثبات بخش دارایی‌های مجازی در امارات متحده عربی ایجاد کنیم، تا به این وسیله اجرای قوانین ضد پول‌شویی تضمین شده و اعتماد به اکوسیستم سرمایه‌گذاری امارات تقویت شود.”

هلال المری (Helal Al Marri)، رئیس سازمان تنظیم دارایی‌های مجازی، این همکاری را به عنوان یک نقطه عطف توصیف کرد که نشان‌دهنده همبستگی نظارتی در سراسر امارات متحده عربی است. المری گفت که “قدرت همکاری بین شرکای فدرال مانند سازمان اوراق بهادار و کالاها امکان انتقال بی‌وقفه و کارآمد خدمات رگوله‌شده را فراهم می‌کند، در حالی که اطمینان از مدیریت ریسک بازار در سراسر امارات حفظ می‌شود.”

طبق این توافق‌نامه، هر دو نهاد SCA و VARA قوانین و رویه‌هایی را برای صدور مجوز و نظارت بر ارائه‌دهندگان خدمات دارایی مجازی (VASPs) یا هر فعالیت، خدمات یا معاملات مرتبط وضع خواهند کرد. این اقدامات بر اساس مفاد تصمیمات هیئت دولت شماره ۱۱۱ سال ۲۰۲۲ و شماره ۱۱۲ سال ۲۰۲۲ (مربوط به رگوله ساختن دارایی‌های مجازی و ارائه‌دهندگان خدمات آنها) و در چارچوب صلاحیت‌های هر دو نهاد انجام خواهد شد.

نظر شما در مورد محتوای این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره رگولاتورها برای تقویت جایگاه امارات متحده عربی به عنوان مرکز رمزارزها همکاری می‌کنند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.