هند، نیجریه، اندونزی پیشتاز شاخص پذیرش رمزارزهای شرکت چینالیسیس

هند، نیجریه، اندونزی پیشتاز شاخص پذیرش رمزارزهای شرکت چینالیسیس
آنچه در این مقاله میخوانید

هند (India)، نیجریه (Nigeria) و اندونزی (Indonesia) در صدر جدیدترین شاخص جهانی پذیرش رمزارزهای شرکت چینالیسیس (Chainalysis) قرار دارند که ۱۵۱ کشور را بر اساس استفاده مردمی از ارزهای دیجیتال، با در نظر گرفتن جمعیت و قدرت خرید، رتبه‌بندی می‌کند. این گزارش به رشد قابل توجه فعالیت‌های ارز دیجیتال، به ویژه در کشورهای با درآمد پایین، اشاره دارد.

چینالیسیس پذیرش جهانی رمز ارزها را مورد توجه قرار می‌دهد

شرکت تحلیل داده‌های بلاکچین چینالیسیس (Chainalysis) روز چهارشنبه بخشی از گزارش جغرافیای ارزهای دیجیتال 2024 خود را منتشر کرد. این گزارش شامل پنجمین شاخص سالانه پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال این شرکت است که کشورها را بر اساس پذیرش مردمی رمز ارزها رتبه‌بندی می‌کند.

این شاخص از داده‌های ۱۵۱ کشور استفاده می‌کند و حجم تراکنش‌های آنچین در خدمات متمرکز و پروتکل‌های امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) را ارزیابی می‌کند. چینالیسیس توضیح داد که این رتبه‌بندی‌ها بر اساس عواملی مانند قدرت خرید و اندازه جمعیت وزن‌دهی می‌شوند و افزود: “ما تمامی ۱۵۱ کشوری که داده‌های کافی در اختیار داریم را رتبه‌بندی می‌کنیم.” روش‌شناسی سال ۲۰۲۴ شامل تغییراتی، مانند رویکرد اصلاح‌شده برای اندازه‌گیری فعالیت‌های DeFi و حذف حجم معاملات صرافی‌های P2P به دلیل کاهش آن، است. هند (India)، نیجریه (Nigeria) و اندونزی (Indonesia) در صدر فهرست قرار گرفتند. چینالیسیس تشریح کرد:

“آسیا و اقیانوسیه (CSAO) در شاخص 2024 ما غالب است، به طوری که هفت کشور از بیست کشور برتر در این منطقه قرار دارند.”

10 کشور برتر بر اساس شاخص پذیرش جهانی رمزارزها در سال 2024
10 کشور برتر بر اساس شاخص پذیرش جهانی رمزارزها در سال 2024

به گفته چینالیسیس (Chainalysis)، فعالیت‌های ارزهای دیجیتال در سطح جهانی افزایش یافته است و با رشد قابل توجه در تراکنش‌های بیت ‌کوین پس از راه‌اندازی یک صندوق قابل معامله در بورس بیت ‌کوین (ETF) در ایالات متحده، همراه بوده است. این شرکت افزود: به ویژه در کشورهای با درآمد پایین واقع در آفریقای جنوب صحرایی و آمریکای لاتین که استفاده از استیبل‌کوین‌ها در حال افزایش است، “امسال فعالیت‌های ارز دیجیتال در کشورها با تمام سطوح درآمدی افزایش یافت”.

 نظر شما در مورد شاخص پذیرش رمزارزهای چینالیسیس و افزایش پذیرش ارزهای دیجیتال چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره هند، نیجریه، اندونزی پیشتاز شاخص پذیرش رمزارزهای شرکت چینالیسیس بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.