پیش‌بینی جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USDJPY): کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره از سوی بانک ژاپن باعث تسلط خرس‌ها شد

پیش‌بینی جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USDJPY): کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره از سوی بانک ژاپن باعث تسلط خرس‌ها شد
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن می‌خوانید:

  • به دلیل احتمال مجدد برای کاهش 50 واحدی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در ماه سپتامبر، ارزش دلار کاهش یافت.
  • برخی از سیاستگذاران بانک مرکزی ژاپن از افزایش بیشتر نرخ بهره حمایت کردند.
  • سرمایه گذاران بر روی جلسات سیاست کمیته فدرال بازار باز (FOMC) و بانک ژاپن (BoJ) تمرکز خواهند کرد.

تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) نشان می‌دهد که اگر فدرال‌رزرو 50 واحد نرخ بهره خود را کاهش دهد و بانک مرکزی ژاپن جلسه‌ای را برای افزایش نرخ بهره برگزار کند، احتمال سقوط وجود دارد.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن

در هفته گذشته، ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) کاهش یافته و با یک کندل نزولی بسته شده است. این کاهش به دلیل کاهش ارزش دلار و تقویت ین رخ داده است. سقوط دلار به علت افزایش گمانه‌زنی‌ها مبنی بر کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره در اواخر هفته بود. در ابتدا، گزارش‌های مربوط به تورم به کاهش کمتر نرخ بهره اشاره داشتند.

از سوی دیگر، ارزش ین ژاپن افزایش یافت چون چندین سیاست‌گذار بانک مرکزی ژاپن از افزایش بیشتر نرخ بهره حمایت کردند.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن در هفته آینده

USDJPY key event

هفته آینده، سرمایه‌گذاران بر نشست سیاست‌گذاری کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) و داده‌های مربوط به خرده‌فروشی از ایالات متحده تمرکز خواهند کرد. همزمان، بانک مرکزی ژاپن نیز نشست سیاست‌گذاری خود را در روز جمعه برگزار خواهد کرد. سرمایه‌گذاران مدت‌هاست که منتظر برگزاری نشست فدرال رزرو در ماه سپتامبر هستند. احتمالاً فدرال رزرو در این نشست تغییر رویه خواهد داد و اولین کاهش نرخ بهره را اجرا خواهد کرد.

با این حال، سرمایه‌گذاران مطمئن نیستند که این کاهش ۲۵ واحدی خواهد بود یا ۵۰ واحدی. کاهش ناچیز نرخ بهره می‌تواند ارزش دلار را تقویت کند، چون نشان‌دهنده سرعت تدریجی کاهش نرخ‌ها خواهد بود. از سوی دیگر، کاهش چشمگیر نرخ بهره باعث کاهش ارزش دلار خواهد شد.

در همین حال، بانک مرکزی ژاپن ممکن است فعلاً نرخ‌ها را حفظ کند. با این حال، اقتصاددانان انتظار دارند که تا قبل از پایان سال، یک افزایش نرخ دیگر رخ دهد.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن: واگرایی صعودی نزدیک به سطح 140.07

USDJPY daily chart
نمودار روزانه جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD?JPY)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) پس از کاهش به زیر سطح حمایت ۱۴۴.۰۰، یک کف جدید در روند نزولی ایجاد کرده است. از زمانی که قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۲۲ روزه (22-SMA) سقوط کرده، فروشندگان بازار کنترل را در دست داشته‌اند و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز به زیر ۵۰ کاهش یافته است. از آن زمان، قیمت به شدت کاهش یافته و در نزدیکی سطح حمایت ۱۴۰.۰۷ توقف کرده است.

با این حال، قدرت فروشندگان با گذشت زمان کاهش یافته و قیمت شروع به تثبیت در نزدیکی میانگین متحرک ساده ۲۲ روزه کرده است. همزمان، شاخص قدرت نسبی (RSI) یک واگرایی صعودی ایجاد کرده که نشان‌دهنده تضعیف نیروی نزولی است. بنابراین، ممکن است به زودی شرایط تغییر کند. اگر فروشندگان نتوانند سطح حمایتی ۱۴۰.۰۷ را بشکنند، قیمت ممکن است برگردد و برای آزمودن میانگین متحرک ۲۲ روزه و سطح ۱۴۴.۰۰ تلاش کند.

افزایش قیمت به بالاتر از میانگین متحرک ساده (SMA) نشان‌دهنده تغییر احساسات بازار خواهد بود. از سوی دیگر، اگر میانگین متحرک ساده ۲۲ روزه پابرجا بماند، ممکن است روند نزولی ادامه یابد.

به نظر شما، روند آتی جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن در هفته آینده چگونه است؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پیش‌بینی جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USDJPY): کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره از سوی بانک ژاپن باعث تسلط خرس‌ها شد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.