پیش‌بینی جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD): کمیته فدرال بازار باز ممکن است مشکلاتی برای دلار ایجاد کند

پیش‌بینی جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD): کمیته فدرال بازار باز ممکن است مشکلاتی برای دلار ایجاد کند
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس مربوط به جفت ارز پوند/ دلار آمریکا می‌خوانید:

  • بازار کار بریتانیا انعطاف‌پذیری نشان داد و مطالبات بیکاری کاهش یافت.
  • داده‌های ایالات متحده نشان می‌دهد که قیمت‌های مصرف‌کننده و تولیدکننده بالاتر از حد انتظار هستند.
  • کارشناسان معتقدند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را 25 واحد کاهش خواهد داد.

از آن جا که برگزاری نشست کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) می تواند منجر به ضعف بیشتر دلار شود، تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) حاکی از آن است که این جفت ارز روندی صعودی را طی خواهد کرد.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز پوند/ دلار آمریکا

پس از انتشار گزارش‌های اقتصادی مختلف از بریتانیا و ایالات متحده، جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) هفته‌ای صعودی را پشت سر گذاشت. به طور مشخص، بازار کار بریتانیا نشان از تاب‌آوری داشت و تعداد درخواست‌ها برای بیمه بیکاری به طور قابل توجهی کاهش یافت. در عین حال، اقتصاد بریتانیا در حال رکود بود و بدون هیچ رشدی به کار خود ادامه داد، که نشان‌دهنده بازیابی ضعیف‌تر از حد انتظار است.

از سوی دیگر، داده‌های اقتصادی ایالات متحده نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده و تولیدکننده بیشتر از حد انتظار افزایش یافته‌اند، که احتمال کاهش نرخ بهره شدید را کاهش داد. در نتیجه، ارزش دلار افزایش یافت. با این حال، این وضعیت در اواخر روز پنجشنبه تغییر کرد، زمانی که گزارش‌ها حاکی از آن بود که کاهش نرخ بهره 50 واحدی به طور جدی در نظر گرفته شده است. این روند باعث کاهش ارزش دلار شد و پوند توانست هفته را با کندل صعودی به پایان برساند.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز پوند/ دلار آمریکا در هفته آینده

GBPUSD key events

هفته آینده، رویدادهای مهم در بریتانیا شامل گزارش‌های تورم مصرف‌کننده و شاخص خرده‌فروشی و همچنین نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی انگلیس خواهد بود. در همین حال، در ایالات متحده، بازار بر نشست کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) و داده‌های مربوط به شاخص خرده‌فروشی تمرکز خواهد داشت.

کارشناسان معتقدند که فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) نرخ بهره را به میزان 25 واحد کاهش خواهد داد. با این حال، همچنان عدم قطعیتی در این زمینه وجود دارد، چون برخی انتظار کاهش بیشتر نرخ بهره را دارند. بنابراین، ممکن است روز چهارشنبه نوسانات زیادی در بازارها رخ دهد. در همین حال، بانک مرکزی انگلیس ممکن است به دلیل داده‌های اقتصادی اخیر که بهتر از حد انتظار بوده است، نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد. با این حال، این چشم‌انداز ممکن است در صورت کاهش تورم بیش از حد انتظار تغییر کند.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی مربوط به جفت ارز پوند/ دلار آمریکا: گاوها در محدوده حمایت دوباره ظاهر می‌شوند

GBPUSD daily chart
نمودار روزانه جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) با ثبت سطوح حمایت و مقاومت بالاتر، در یک روند صعودی پیشرفته قرار دارد. در عین حال، قیمت عمدتاً بالاتر از میانگین متحرک ساده ۲۲ روزه (22-SMA) معامله شده است، که نشان می‌دهد بازار به دست خریداران (گاو‌ها) افتاده است. همچنین، شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده صعودی قرار دارد و چندین بار به محدوده اشباع خرید رسیده است.

روند صعودی اخیراً به سطح مقاومت بحرانی ۱.۳۲۰۰ رسیده است، اما قیمت نتوانست حرکت بالاتر از این سطح را حفظ کند. در نتیجه، فروشندگان (خرس‌ها) کنترل را در دست گرفتند و باعث اصلاح قیمت به سمت سطح حمایت میانگین متحرک ساده ۲۲ روزه شدند. این میانگین متحرک  ساده (SMA) با سطح روانی ۱.۳۰۰۰ و سطح 0.382 فیبوناچی همزمان شده است، که یک منطقه حمایت قوی ایجاد کرده است. قیمت یک کندل صعودی قوی شکل داده که نشان می‌دهد ممکن است دوباره به سطح ۱.۳۲۰۰ برگردد و آن را مجدداً آزمایش کند. اگر یک سقف بالاتر شکل بگیرد، روند صعودی تقویت خواهد شد.

نظر شما در مورد روند آتی جفت ارز پوند/ دلار آمریکا چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پیش‌بینی جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD): کمیته فدرال بازار باز ممکن است مشکلاتی برای دلار ایجاد کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.