ابزار Fedwatch احتمال 50-50 را برای کاهش نرخ بهره 25 یا 50 واحدی نشان می‌دهد

ابزار Fedwatch احتمال 50-50 را برای کاهش نرخ بهره 25 یا 50 واحدی نشان می‌دهد
آنچه در این مقاله میخوانید

در حالی که کمیته فدرال بازار باز (FOMC) برای جلسه‌ای در روز چهارشنبه آماده می‌شود، فعالان بازار به یک کاهش بیشتر نرخ بهره امیدوار هستند. پیش‌بینی‌های پلی مارکت (Polymarket) و ابزار Fedwatch شرکت CME نشان می‌دهد که انتظار برای کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره در حال افزایش است.

با تغییر انتظارات، جلسه کمیته فدرال بازار باز (FOMC) ممکن است کاهش بیشتر نرخ بهره را شاهد باشد

تنها سه روز پیش، احتمال کاهش ۲۵ یا ۵۰ واحدی (bps) نرخ بهره پیش از جلسه کمیته فدرال بازار باز (FOMC) در ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهریور) اعلام شد. در آن زمان، فعالان بازار به شدت به سمت کاهش ۲۵ واحدی متمایل بود، به طوری که ابزار Fedwatch شرکت CME شانس آن را ۸۷ درصد ارزیابی می‌کرد. در پلتفرم پیش‌بینی مبتنی بر بلاک ‌چین پلیمارکت (Polymarket)، شرط‌بندان حتی مطمئن‌تر بودند و ۹۲ درصد احتمال را به کاهش ۲۵ واحدی اختصاص دادند.

امروز که به این وضعیت نگاه می‌کنیم، تغییرات قابل توجهی در احساسات بازار رخ داده است و اکنون فعالان بازار چشم به کاهش بیشتر ۵۰ واحدی در روز چهارشنبه دوخته‌اند. ابزار Fedwatch اکنون شانس کاهش ۲۵ یا ۵۰ واحدی را ۵۰-۵۰ ارزیابی می‌کند. همچنین احتمال کاهش ۵۰ یا ۷۵ واحدی در جلسه کمیته فدرال بازار باز (FOMC) در ۷ نوامبر (۱۷ آبان) افزایش یافته است.

برخی معتقدند که فدرال رزرو ایالات متحده تحت فشار است تا با این تصمیمات مهم پیش رو هماهنگ شود. گریگوری داکو (Gregory Daco)، اقتصاددان پارثنون (Parthenon)، در ۱۳ سپتامبر (۲۳ شهریور) به رویترز  گفت:

«دیدگاه ما این است که فدرال رزرو از منحنی عقب افتاده است – و باید حتی از ماه ژوئن یا شاید مه شروع به کاهش نرخ بهره می‌کرد – و اکنون نیاز به جبران دارد و ممکن است مجبور شود برخی از کاهش‌ها را زودتر انجام دهد».

شرط‌بندان در پلتفرم پلی مارکت (Polymarket) نیز دیدگاه خود را تغییر داده‌اند. تنها سه روز پیش، کاربران این پلتفرم ۹۲ درصد احتمال برای کاهش ۲۵ واحدی قائل بودند، در حالی که کاهش ۵۰ واحدی تنها ۷ درصد احتمال داشت. اما در ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور)، این احتمالات به طور چشمگیری تغییر کرده‌اند، به طوری که کاهش ۵۰ واحدی اکنون ۳۴ درصد احتمال دارد و کاهش ۲۵ واحدی با ۶۵ درصد شانس پیش‌بینی می‌شود. نتیجه هر چه که باشد، جلسه آتی کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) بی‌تردید یکی از جلسات به‌یادماندنی تاریخ خواهد بود.

فکر می کنید فدرال رزرو در نشست بعدی کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) چه خواهد کرد؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره ابزار Fedwatch احتمال 50-50 را برای کاهش نرخ بهره 25 یا 50 واحدی نشان می‌دهد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.