برنامه آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی هنگ کنگ وارد فاز 2 می‌شود

برنامه آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی هنگ کنگ وارد فاز 2 می‌شود
آنچه در این مقاله میخوانید

اداره پولی هنگ‌کنگ (Hong Kong Monetary Authority – HKMA) وارد فاز دوم برنامه آزمایشی e-HKD شده است و اکتشافات خود را در حوزه سپرده‌های توکنیزه‌شده و e-HKD گسترش داده است. با انتخاب ۱۱ گروه از شرکت‌ها، این ابتکار به کاربردهای عملی مانند پرداخت‌های آفلاین و تسویه دارایی‌ها می‌پردازد. هدف از ایجاد یک انجمن صنعتی حل چالش‌های احتمالی بوده است، در حالی که انتظار می‌رود نتایج آزمایش‌های جاری در «سندباکس» تا سال ۲۰۲۵ مشخص شود.

هنگ‌کنگ آینده ارز دیجیتال را با گسترش e-HKD+ بررسی می‌کند

اداره پولی هنگ‌کنگ (Hong Kong Monetary Authority – HKMA) روز دوشنبه فاز دوم برنامه آزمایشی e-HKD را برای بررسی اشکال جدید پول دیجیتال، از جمله سپرده‌های توکنیزه‌شده و e-HKD آغاز کرد. به عنوان بخشی از این ابتکار، اداره پولی هنگ‌کنگ نام این پروژه را به پروژه e-HKD+ تغییر داد تا نشان‌دهنده تمرکز گسترده‌تر آن بر اکوسیستم پول دیجیتال باشد. جزئیات اعلام شده به شرح زیر است:

“در فاز دوم، ۱۱ گروه از شرکت‌های فعال در بخش‌های مختلف انتخاب شده‌اند تا موارد استفاده نوآورانه برای e-HKD و سپرده‌های توکنیزه‌شده را در سه موضوع اصلی بررسی کنند: تسویه دارایی‌های توکنیزه‌شده، برنامه‌پذیری و پرداخت‌های آفلاین.”

شرکت‌های شرکت‌کننده شامل بانک هنگ سنگ (Hang Seng Bank)، آپتوس لبز (Aptos Labs)، گروه مشاوره بوستون (Boston Consulting Group – BCG)، HSBC، استاندارد چارترد (Standard Chartered)، بلک‌راک (Blackrock)، مسترکارت (Mastercard)، لیبرئا (Liberea)، ویزا (Visa)، ANZ، فیدلیتی (Fidelity)، بانک چین (هونگ‌کنگ) (Chinaamc Bank of China (Hong Kong))، سنفیلد (Sanfield (Management) Limited)، بانک ساخت‌وساز چین (آسیا) (China Construction Bank (Asia))، DBS، کاسیکورن‌بانک (Kasikornbank – Kbank)، ایرستار بانک (Airstar Bank)، بانک ارتباطات (هونگ‌کنگ) (Bank of Communications (Hong Kong))، موبایل چین (هونگ‌کنگ) (China Mobile (Hong Kong)) و ICBC (آسیا) هستند. این شرکت‌ها در ۱۱ گروه تقسیم شده‌اند.

این شرکت‌های منتخب همچنین قابلیت تجاری این اشکال پول دیجیتال را ارزیابی خواهند کرد. هدف اداره پولی هنگ‌کنگ شناسایی چالش‌های عملی در ایجاد چارچوبی برای پول دیجیتال است که شامل ارزهای عمومی و خصوصی باشد.

برنامه آزمایشی e-HKD در سال ۲۰۲۳ توسط اداره پولی هنگ‌کنگ (Hong Kong Monetary Authority – HKMA) به عنوان بخشی از ابتکار گسترده‌تر آن با عنوان پروژه e-HKD راه‌اندازی شد. این برنامه آزمایشی با هدف بررسی توسعه و موارد کاربرد احتمالی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)، e-HKD، در سیستم مالی هنگ‌کنگ طراحی شده است. فاز اول این برنامه به بررسی فناوری‌های بنیادی و زیرساخت‌های مورد نیاز برای اجرای e-HKD پرداخت و زمینه را برای تحقیقات بیشتر فراهم کرد.

اداره پولی هنگ‌کنگ قصد دارد انجمن صنعت e-HKD را برای تقویت همکاری و رسیدگی به نگرانی‌های مشترک صنعت ایجاد کند. ادی یو (Eddie Yue)، مدیر اجرایی اداره پولی هنگ‌کنگ، اظهار داشت:

“ما مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک با شرکت‌کنندگان صنعتی در فاز دوم هستیم.”

سندباکس e-HKD به نمونه‌سازی و آزمایش موارد استفاده کمک خواهد کرد و انتظار می‌رود نتایج کلیدی آن تا اواخر سال ۲۰۲۵ به اشتراک گذاشته شود.

نظر شما در مورد تلاشهای اداره پولی هنگ‌کنگ برای کشف پتانسیل پول دیجیتال و e-HKD چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره برنامه آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی هنگ کنگ وارد فاز 2 می‌شود بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.