پوتین: کشورهای عضو بریکس در حال توسعه سیستم پرداخت و تسویه خود هستند

پوتین: کشورهای عضو بریکس در حال توسعه سیستم پرداخت و تسویه خود هستند
آنچه در این مقاله میخوانید

ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin)، رئیس‌جمهور روسیه، از برنامه‌هایی برای ایجاد یک سیستم پرداخت مستقل در همکاری با کشورهای عضو بریکس (BRICS) به منظور تضمین معاملات تجاری خارجی خبر داد. این اقدام نشان‌دهنده تغییر استراتژیک است که با هدف افزایش خودمختاری روسیه و کشورهای عضو بریکس در تجارت جهانی، در میان تغییرات گسترده‌تر اقتصادی صورت می‌گیرد.

روسیه از سیستم پرداخت مستقل با بریکس برای تجارت خارجی خبر داد

در جریان “هفته انرژی روسیه” (Russian Energy Week Forum) در مسکو، رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin) روز پنجشنبه اعلام کرد که روسیه در حال همکاری با کشورهای عضو بریکس (BRICS) برای توسعه یک سیستم مستقل پرداخت و تسویه برای تجارت خارجی است.

پوتین تأکید کرد که این ابتکار با هدف اطمینان از مدیریت کارآمد و مستقل معاملات تجاری خارجی طراحی شده است. به نقل از خبرگزاری تاس (Tass)، او گفت:

«ما در چارچوب همکاری با کشورهای بریکس در حال کار بر روی ایجاد ساختار پرداخت و تسویه خودمان هستیم که شرایط لازم برای ارائه خدمات کارآمد و مستقل به کل تجارت خارجی را فراهم خواهد کرد.»

به گفته رهبر روسیه، این سیستم باعث بهبود کلی خدمات در معاملات تجاری خارجی خواهد شد.

هفتمین هفته انرژی روسیه (Russian Energy Week)، که با حمایت دولت روسیه، وزارت انرژی روسیه و دولت مسکو برگزار شد، به عنوان بستری برای صدور این اعلامیه عمل کرد. ایجاد این سیستم پرداخت جدید، به‌ویژه در میان تغییرات اقتصادی بین‌المللی، یک حرکت استراتژیک از سوی روسیه است، و بر همکاری اقتصادی فزاینده میان اعضای بریکس (BRICS) تأکید دارد که در حال حاضر شامل برزیل (Brazil)، روسیه (Russia)، هند (India)، چین (China)، آفریقای جنوبی (South Africa)، ایران (Iran)، مصر (Egypt)، اتیوپی (Ethiopia)، و امارات متحده عربی (UAE) هستند.

سرگئی لاوروف (Sergey Lavrov)، وزیر امور خارجه روسیه، اخیراً اعلام کرد که گزارشی درباره سیستم‌های پرداخت جایگزین برای کشورهای عضو بریکس در یک نشست آتی در کازان ارائه خواهد شد. این ابتکار که به رهبری لوئیز ایناسیو لولا دا سیلوا (Lula da Silva) رئیس‌جمهور برزیل، انجام می‌شود، با هدف کاهش وابستگی به پلتفرم‌های مالی سنتی صورت گرفته است.

علاوه بر این، روسیه در حال تلاش برای ایجاد شبکه‌های مستقل بین بانکی و سیستم‌های پرداخت درون کشورهای عضو بریکس (BRICS) است تا نفوذ مالی این بلوک را افزایش دهد. تمرکز این تلاش‌ها بر گسترش تسویه‌حساب‌های فرامرزی و استفاده از ارزهای ملی به منظور کاهش وابستگی به مؤسسات مالی غربی است. این اقدامات در دوران ریاست روسیه بر اتحادیه بریکس سرعت گرفته و توجه کشورهایی را که به دنبال جایگزین‌هایی برای دلار و یورو هستند، جلب کرده است.

نظر شما در مورد همکاری روسیه با کشورهای عضو بریکس برای ایجاد یک سیستم پرداخت مستقل برای تجارت خارجی چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پوتین: کشورهای عضو بریکس در حال توسعه سیستم پرداخت و تسویه خود هستند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.