تحلیلگران بازار گاوی نقره را به بحران اقتصادی کلان آینده مرتبط می‌کنند

تحلیلگران بازار گاوی نقره را به بحران اقتصادی کلان آینده مرتبط می‌کنند
آنچه در این مقاله میخوانید

تحلیل‌گران از Kobeissi Letter، که یک تحلیل‌نامه در مورد بازارهای سرمایه جهانی است، ارزیابی کرده‌اند که رفتار نقره، که اکنون یک بازار صعودی بزرگتر از طلا را تجربه می‌کند، ممکن است نشان‌دهنده یک بحران کلان اقتصادی بزرگ در آینده باشد. به گفته Kobeissi، نقره و طلا می‌توانند یک منحنی تورمی مشابه با آن چه در دهه ۱۹۷۰ مشاهده شد را در پیش داشته باشند.

رشد بازار نقره ممکن است نشان‌دهنده یک بحران عمیق باشد

بازار صعودی که نقره در حال حاضر تجربه می‌کند، با افزایش ۳۶ درصدی قیمت‌ها از ابتدای سال تاکنون، می‌تواند به عنوان نشانه‌ای از آماده‌سازی بازار برای یک بحران کلان اقتصادی در آینده تعبیر شود. به گفته تحلیل‌گران Kobeissi Letter، یک تحلیل‌نامه بازارهای سرمایه جهانی، شباهت رفتار شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در سال ۲۰۲۰ با دهه ۱۹۷۰ نشان می‌دهد که ممکن است این اتفاق در حال وقوع باشد.

در حالی که سهام در این شرایط اقتصادی در حال رشد بوده است، ارزش نقره – و طلا به میزان کمتری – به طور چشمگیری افزایش یافته‌اند، به طوری که قیمت نقره طی دو سال گذشته ۸۰ درصد رشد کرده است. نقره از افزایش قیمت طلا پیشی گرفته، چون قیمت طلا در همین دوره تنها بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته است.

با ارزیابی این روندهای صعودی و عناصر کلان اقتصادی که پس از اقدامات اخیر فدرال رزرو بازارها را به جلو می‌برند، تحلیل‌گران Kobeissi اظهار داشتند:

«با اعمال کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهرهتوسط فدرال رزرو و انتظارات فعالان بازار برای چندین کاهش دیگر، آیا ممکن است تورم بازگردد؟ شاید فعالان بازارها در حال برآورد احتمال قابل توجه بازگشت تورم هستند.»

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند باعث افزایش قیمت نقره شود، بدهی عمومی ملی ایالات متحده است که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ به بیش از ۵۰ تریلیون دلار برسد. همچنین، عدم اطمینان ژئوپلیتیکی نقش مهمی در این روند صعودی دارد، چون احتمال وقوع رکود اقتصادی در سال ۲۰۲۵ همچنان ۵۰ درصد است و بسیاری از اقتصاددانان درباره نشانه‌های اولیه آن هشدار می‌دهند.

برخی دیگر بر این باورند که برای کسانی که به دنبال حرکات مشابه طلا هستند اما قصد دارند بازده بیشتری کسب کنند، نقره ممکن است جذاب‌تر از طلا باشد. تحلیلگران بانک ساکسو توضیح دادند: «سرمایه‌گذارانی که به دنبال ورود به بازار فلزات گرانبها برای سرمایه‌گذاری هستند، ممکن است نقره را به دلیل قیمت پایین‌تر آن نسبت به رکوردهای تاریخی خود، جذاب‌تر بیابند.»

نظر شما در مورد احتمالات روند آتی قیمت نقره در بازار گاوی این فلز چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تحلیلگران بازار گاوی نقره را به بحران اقتصادی کلان آینده مرتبط می‌کنند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.