با فرا رسیدن فصل عروسی در ویتنام، زوج‌ها از کمبود حلقه طلا شاکی هستند

با فرا رسیدن فصل عروسی در ویتنام، زوج‌ها از کمبود حلقه طلا شاکی هستند
آنچه در این مقاله میخوانید

قیمت حلقه‌های طلا در ویتنام به رکوردهای جدیدی رسیده است و مغازه‌های طلافروشی طلا را در مقادیر محدود به فروش می‌رسانند.

مای فونگ (Mai Phuong) با بازدید از خیابان تران نهن تانگ (Tran Nhan Tong) در هانوی، پایتخت ویتنام، که به خیابان طلافروشی‌ها معروف است، متحیر شد که تمام مغازه‌ها خالی بودند.

او به ویتنام‌نت (VietNamNet) گفت:

«می‌خواستم چند حلقه طلا بخرم تا به عنوان هدیه عروسی به دوستم بدهم. اما به نظر می‌رسد خرید طلا بسیار دشوار باشد.»

او افزود: «به من گفتند که تقریباً غیرممکن است که بعد از ساعت ۱۰ صبح طلا خرید، بنابراین بهتر است الان بروم و فردا صبح زود برگردم.»

یک فروشنده در فروشگاه بائو تین مین چاو (Bao Tin Minh Chau) گفت که آن صبح مغازه به ۵۰ مشتری طلا فروخته و هر مشتری حداکثر ۰.۵ تایل خریداری کرده است. ۳۰ دقیقه پس از باز شدن فروشگاه، فروش طلا متوقف شد. تنها یک جلسه فروش در روز برگزار می‌شد.

این فروشنده گفت که مغازه طلافروشی به این دلیل خالی نبود که طلا تمام شده باشد، بلکه به دلیل سیاست جدیدی بود که طبق آن طلا به مقادیر محدود فروخته می‌شود. شلوغ‌ترین زمان روز فقط ۳۰ تا ۴۰ دقیقه طول می‌کشید.

مغازه‌های طلافروشی هنوز تمام روز باز هستند و جواهرات طلا می‌فروشند، اما اکثر مشتریان فقط می‌خواهند حلقه‌ها و شمش طلا بخرند.

باخ (Bach)، صاحب یک مغازه چای در همان نزدیکی، به ویتنام‌نت (VietNamNet) گفت که مغازه‌های طلافروشی در خیابان در ساعات مشخصی طلا نمی‌فروشند.

او گفت: «دیروز زنی به من ۱۰۰,۰۰۰ دونگ داد و از من خواست که وقتی مغازه شروع به فروش طلا کرد، او را خبر کنم.»

وی توضیح داد: «صبح امروز بسیاری از مشتریان برای خرید طلا به اینجا آمدند، اما فایده‌ای نداشت. آن‌ها بین ترک کردن بازار و منتظر ماندن مردد بودند، اما مطمئن نبودند چقدر باید منتظر بمانند.»

وو (Vu)، یک خریدار طلا از منطقه های با ترونگ (Hai Ba Trung)، گفت که مشخص نیست مغازه‌ها چه زمانی و به چه میزان طلا می‌فروشند، چون بازار طلا دائماً در نوسان است.

با این حال، او امیدوار است که مغازه‌ها به‌ طور واضح به مردم اطلاع دهند که چه زمانی طلا خواهند فروخت. اگر چنین شود، مردم مجبور نخواهند بود موتورسیکلت‌ها و ماشین‌های خود را پارک کنند و به مغازه‌ها وارد شوند تا درباره فروش سوال کنند، که این امر به جلوگیری از ترافیک در این خیابان کوچک کمک می‌کند.

قیمت حلقه‌های طلای داخلی در نوسان بوده است. در تاریخ ۳۰ سپتامبر (9 مهر)، شرکت SJC قیمت خرید و فروش طلا را به ترتیب ۸۱.۵ میلیون دونگ و ۸۳ میلیون دونگ به ازای هر تایل اعلام کرد. قیمت‌های شرکت دوجی (Doji) به ترتیب ۸۲.۷۵ میلیون دونگ و ۸۳.۴۵ میلیون دونگ بود.

بنابراین، قیمت حلقه‌های طلا فقط ۵۰,۰۰۰ دونگ کمتر از طلای شمش SJC است.

دیدگاه خود را درباره با فرا رسیدن فصل عروسی در ویتنام، زوج‌ها از کمبود حلقه طلا شاکی هستند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.