افزایش ارزش دلار روی طلا را کم کرده است

افزایش ارزش دلار روی طلا را کم کرده است
آنچه در این مقاله میخوانید

در حالی که معامله‌گران منتظر انتشار صورت‌جلسه فدرال رزرو و داده‌های اقتصادی برای دریافت نشانه‌های بیشتر درباره مسیر نرخ بهره آمریکا هستند، قیمت طلا کاهش یافت.

کاهش قیمت طلا با فشار ناشی از دلار قوی‌تر


در حالی که شرکت‌کنندگان در بازار منتظر انتشار صورت‌جلسه آخرین نشست فدرال رزرو و داده‌های اقتصادی برای اطلاعات بیشتر درباره مسیر نرخ بهره آمریکا بودند، قیمت طلا روز سه‌شنبه با فشار ناشی از دلار قوی‌تر، کاهش یافت.

قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت ۳:۰۳ صبح به وقت گرینویچ، با کاهش ۰.۲ درصدی به ۲,۶۳۹.۴۵ دلار در هر اونس رسید. ارزش قراردادهای آتی طلای آمریکا نیز ۰.۳ درصد کاهش یافته و به ۲,۶۵۸.۷۰ دلار رسید.
شاخص دلار در نزدیکی بالاترین سطح 7 هفته اخیر قرار گرفت، که باعث شد طلا برای دارندگان سایر ارزها گران‌تر شود، در حالی که بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا برای اولین بار در بیش از 2 ماه گذشته از ۴ درصد عبور کرد.

تیم واترر (Tim Waterer)، تحلیلگر ارشد بازار در KCM Trade، گفت که با وجودی که به دلیل افزایش ارزش دلار و بازدهی اوراق قرضه، طلا مقداری از مومنتوم خود را از دست داده است، اما خطرات کاهش قیمت ممکن است به دلیل درگیری‌های جهانی که به نفع دارایی‌های امن است، محدود شوند.

حزب‌الله به شهر حيفا، سومین شهر بزرگ اسرائیل، موشک شلیک کرده است، در حالی که به نظر می‌رسد اسرائیل برای گسترش حمله خود به لبنان آماده است. این رویداد یک سال پس از حمله ویرانگر حماس که منجر به جنگ غزه شد، رخ داده است.

در زمان‌های عدم ثبات سیاسی، طلا به ‌عنوان یک دارایی امن برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می‌شود.

سرمایه‌گذاران بر روی صورت‌جلسه آخرین نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود، تمرکز کرده‌اند. همچنین، شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در روز پنج‌شنبه و داده‌های شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) در روز جمعه منتشر خواهند شد. چندین مقام فدرال رزرو نیز قرار است در طول هفته سخنرانی کنند.

تیم واترر (Tim Waterer) گفت:

«با نگاهی به آینده، اگر این هفته شاهد شگفتی‌هایی در ارقام مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده باشیم، این روند می‌تواند دلار را بیشتر تقویت کند و بر طلا فشار بیاورد.»

انتشار گزارش قوی‌تر از حد انتظار مربوط به اشتغال در هفته گذشته باعث شد فعالان بازارها انتظار خود را برای کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو کاهش دهند.
بر اساس نتایج حاصل از ابزار CME FedWatch، فعالان بازارها دیگر کاهش ۵۰ واحدی (bp) نرخ بهره در نشست ماه نوامبر فدرال رزرو را پیش‌بینی نمی‌کنند و اکنون ۸۷ درصد احتمال کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره را در نظر می‌گیرند.

در همین حال، آلبرتو موسلم (Alberto Musalem)، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس (St. Louis Fed)، از کاهش بیشتر نرخ بهره حمایت کرد و تأکید کرد که عملکرد اقتصاد، راهنمای سیاست‌گذاری خواهد بود.

قیمت لحظه‌ای نقره ۱.۲ درصد کاهش یافت و به ۳۱.۳۴ دلار در هر اونس رسید. قیمت پلاتین ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۹۶۵.۵۷ دلار رسید و بهای پالادیوم نیز ۲.۳ درصد کاهش یافت و به ۱,۰۰۰.۲۵ دلار رسید.

دیدگاه خود را درباره افزایش ارزش دلار روی طلا را کم کرده است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.