به دلیل افزایش قیمت طلا، بزرگترین بازار جواهرات چین شاهد افزایش فروش است

بزرگترین-بازار-جواهرات-چین-شاهد-افزایش-فروش-است
آنچه در این مقاله میخوانید

افزایش قیمت طلا باعث شده است بسیاری از مصرف‌کنندگان برای خرید زیورآلات طلا به بازار شویبی (Shuibei)، بزرگترین مرکز تولید و تجارت جواهرات طلای چین در شهر شنژن (Shenzhen)، مرکز اقتصادی استان گوانگدونگ در جنوب چین، روی آورند.

با این که تعطیلات یک هفته‌ای روز ملی چین روز دوشنبه به پایان رسید، همچنان تعداد زیادی از مشتریان برای خرید جواهرات طلا به منطقه شویبی مراجعه می‌کنند.

علاوه بر جنبه مد، مصرف‌کنندگان جوان چینی زیورآلات طلا را به دلایل سرمایه‌گذاری نیز انتخاب می‌کنند.

یک ساکن محلی گفت:

«من شخصاً ترجیح می‌دهم جواهرات طلا بخرم. اگر پس‌انداز داشته باشم، آن را به طلا تبدیل می‌کنم، چون طلا معمولاً ارزش خود را خوب حفظ می‌کند.»

در چین، جواهرات طلا به ‌طور سنتی بخشی از هدایای نامزدی است که از طرف خانواده داماد به عروس داده می‌شود. بنابراین، طلاهای عروسی به‌ ویژه در این بازار شنژن خوب فروش می‌رود.

یکی از فروشندگان طلا گفت: «در حال حاضر، محصولات جواهرات طلایی که خوب فروش می‌روند شامل مواردی مانند این دستبندها، به ویژه دستبندهای اژدها و ققنوس، سنجاق‌های ققنوس و گردنبندهای طلای خوک هستند که روی این دیوار نمایش داده شده‌اند.»

علاوه بر این، بازار بازیافت طلا نیز در حال رونق است. افزایش قیمت‌ها باعث شده است بسیاری از دارندگان طلا تصمیم بگیرند دارایی‌های خود را برای کسب سود در فروشگاه‌های بازیافت طلا بفروشند.

یکی از ساکنان گفت: «سال گذشته تقریباً در همین زمان طلا خریدم. تقریباً یک سال گذشته است و مطمئناً سود کرده‌ام. آن را با قیمت بیش از 400 یوان (حدود 56.6 دلار آمریکا) به ازای هر گرم خریده بودم. اکنون قیمت فعلی بازیافت بیش از 500 یوان (حدود 70.75 دلار آمریکا) به ازای هر گرم است. قیمت بازیافت طلا 588 یوان (حدود 83.2 دلار آمریکا) به ازای هر گرم است.»

دیدگاه خود را درباره به دلیل افزایش قیمت طلا، بزرگترین بازار جواهرات چین شاهد افزایش فروش است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.