گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 7 ژوئن 2023

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 7 ژوئن 2023
آنچه در این مقاله میخوانید

سهام ایالات متحده امروز تقویت شد و بانک‌های منطقه‌ای مومنتوم حرکتی بالاتری داشتند، اما جو بازار در کل محتاطانه باقی ماند. با نزدیک شدن فدرال رزرو به توقف احتمالی روند افزایش نرخ‌ها در ماه ژوئن، فشارها برای افزایش نرخ بهره در ماه جولای افزایش یافته است.

در عین حال، تصمیمات اخیر در مورد سیاست پولی سایر بانک‌های مرکزی کلیدی، آینده‌نگری‌هایی را در مورد آن چه مقامات ایالات متحده در ماه‌های آینده در نظر گرفته‌اند، ارائه می‌دهد.

به ویژه، بانک مرکزی استرالیا (RBA)، بانکی که پیش‌بینی می‌شد نرخ‌ها را بدون تغییر نگه دارد، نرخ نقدی خود را در ماه ژوئن 25 واحد افزایش داد، که راه را برای افزایش بیشتر نرخ‌ها باز کرد و فعالان بازارها را برای اقدامات بیشتر در بخش‌های دیگر آماده ساخت.

ما عقیده داریم که رویکرد فدرال رزرو حرکت تدریجی و تعدیل انتظارات بازار قبل از فرآیند تصمیم گیری است.

ارزش دلار به بالای 104 برگشت و بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده بالاتر از 3.70 درصد ثابت ماند.

یورو تضعیف شد در حالی که پس از اعلام بانک مرکزی اروپا مبنی بر این که انتظارات تورمی مصرف‌کننده برای 12 ماه آینده، از 5.0 درصد به 4.1 درصد کاهش یافت، ارزش اوراق قرضه آلمان افزایش یافت.

فلزات پایه

چین معافیت مالیاتی خرید NEVها، نوعی خودروی برقی سوئدی، را تا پایان سال تمدید کرد. این اقدام نشان‌دهنده اراده سیاست گذاران چینی برای حمایت از اقتصاد است و در روزهای اخیر، ما شاهد تاکید بیشتری بر بخش ساخت و ساز بوده‌ایم. با این حال، این مسئله نتوانست قیمت‌ها را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد، و ما انتظار داریم که فعالان بازارها به عملکرد اقتصادی فعلی به نفع چشم‌انداز سیاست‌های بالقوه در مورد آینده فلزات پایه توجه بیشتری داشته باشند.

سنگ آهن، که شاخص صنعتی چین محسوب می‌شود، از این خبر سود برد و قیمت آن به بالاتر از 105 دلار در هر تن افزایش یافت تا با قیمت 106.37 دلار در هر تن بسته شود.

روی نیز از این روند پیروی کرد و بهای آن به 2,319 دلار در هر تن افزایش یافت. از سوی دیگر، بهای آلومینیوم به زیر سطح حمایت 2,220 دلار در هر تن کاهش یافت و با قیمت 2,210 دلار در هر تن بسته شد. بهای مس بدون تغییر در 8,339 دلار در هر تن باقی ماند.

نفت و فلزات گرانبها

به دنبال افزایش قیمت روز گذشته نفت که ناشی از کاهش عرضه عربستان سعودی بود، ارزش معاملات آتی نفت اندکی کاهش یافت. در حال حاضر، نفت وست تگزاس (WTI) و برنت، به ترتیب، با قیمت 72 و 76 دلار در هر بشکه معامله می‌شوند.

بهای طلا و نقره، بدون تغییر، به ترتیب، در 1,961 و 23.50 دلار در هر اونس باقی ماند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 7 ژوئن 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.