گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 9 ژوئن 2023

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 9 ژوئن 2023
آنچه در این مقاله میخوانید

امروز، با وجود انتشار داده‌های ضعیف‌تر در مورد اقتصاد کلان، سهام ایالات متحده رشد کردند که در میان آنها، سهام‌ مربوط به شرکت‌های فناوری بیشترین رشد را داشتند. مطالبات اولیه بیکاری در ایالات متحده در هفته منتهی به 3 ژوئن به 261,000 افزایش یافت که بالاترین سطح از اکتبر 2021 است؛ این روند نشان می‌دهد که با وجود بازار کاری که از لحاظ تاریخی انعطاف‌پذیر است، نیروی کار در حال افزایش نسبی است.

این مسئله برخی از انتظارات را برای افزایش نرخ‌ها از سوی فدرال رزرو در ماه جولای کاهش داده است و مطابق با سطحی که پیش از انتشار آمار مثبت مربوط به حقوق و دستمزد غیرکشاورزی و داده‌های حاصل از پردازش خودکار داده‌ها (ADP) مشاهده کردیم، آن را به 18 واحد بازگردانده است.

این مسئله نشان می‌دهد که فعالان بازارها همچنان بر اساس دیدگاه داده‌های بازار کار، از گمانه‌زنی در مورد سخت‌تر شدن شرایط خودداری می‌کنند. ما انتظار داریم که داده‌های مربوط به تورم که قرار است هفته آینده منتشر شوند و صورتجلسه‌های آتی به صورتی بهتری نتایج نشست ماه جولای را نشان دهند.

ارزش دلار به روند نزولی خود ادامه داد در حالی که بازده 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده به بالاتر از 3.70 درصد افزایش یافت.

فلزات پایه

انتظارات پایین‌تر از فدرال رزرو برای افزایش نرخ‌ها باعث ایجاد احساس ریسک‌پذیری در نیمه دوم روز شد که این مسئله باعث شد تا بهای فلزات پایه روندی صعودی در پیش گیرد.

بهای مس بالاتر از 8,300 دلار در هر تن باقی ماند، اما مقاومت در میانگین متحرک، مانع از تداوم روند صعودی آن شد.

به همین ترتیب، قیمت آلومینیوم به بالاتر از 2,250 دلار در هر تن افزایش یافت و در حال حاضر بالاتر از این سطح باقی مانده است و با قیمت 2,254.50 دلار در هر تن بسته شده است.

بهای روی برای سومین روز متوالی افزایش یافت و با قیمت 2,408.50 دلار در هر تن بسته شد. سرب نیز با قیمت 2,037.50 دلار در هر تن بسته شد.

در ماه می، ظرفیت تولید و ذوب چین نسبت به سال گذشته افزایش بیشتری یافت. با این حال، از نظر میزان تقاضا، بخش‌های پایین دستی با نرخ‌های عملیاتی پایین‌تر از مدت مشابه در سال گذشته، عملکرد متفاوتی را نشان دادند. این مسئله یک بار دیگر، تصویر نابسامان وضعیت تقاضا/ عرضه را نشان می‌دهد و باید در این مدت بر قیمت‌ها تاثیر بگذارد.

نفت و فلزات گرانبها

بهای نفت وست تگزاس (WTI) و برنت، به ترتیب، بالاتر از 72 و 76 دلار در هر بشکه باقی ماند.

با کاهش شدت سیاست‌های پولی، بهای طلا و به ویژه نقره، به ترتیب، به 1,965 و 24.20 دلار در هر اونس افزایش یافتند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 9 ژوئن 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.