گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 4 آگوست 2023

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 4 آگوست 2023
آنچه در این مقاله میخوانید

همچنان که فعالان بازار به طور فزاینده‌ای نگران افزایش هزینه‌های استقراض بودند، ارزش سهام ایالات متحده پس از فروش زیر قیمت در بازار اوراق قرضه، کاهش یافت. بازدهی 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده اکنون به 4.17 درصد رسیده است، در حالی که شاخص دلار به روند صعودی خود ادامه داد و برای چهارمین روز متوالی رشد کرد.

در همین حال، مطالبات اولیه بیکاری ایالات متحده بار دیگر انعطاف‌پذیری بازار کار را نشان داد و در هفته منتهی به 29 جولای، به 227,000 افزایش یافت.

بخش خدمات ایالات متحده در ماه گذشته با سرعت معتدل‌تری گسترش یافت، که نشان می‌دهد مومنتوم صعودی آن ممکن است کند شود. رشد شاخص با تضعیف رشد اشتغال در این بخش مهار شد.

مطابق با انتظارات بازار، بانک انگلیس (BOE) نرخ‌های بهره کلیدی را تا 25 واحد افزایش داد و به دنبال نظرات سیاست‌گذاران، گمانه‌زنی‌ها برای انقباض بیشتر را تایید کرد. سوآپ‌های فوروارد اکنون بر اساس افزایش 47 واحدی نرخ‌ها تا پایان سال قیمت‌گذاری می‌شوند.

فلزات پایه

بهای فلزات پایه امروز به طور کلی بدون تغییر باقی ماندند و سطح حمایت قوی را پس از روند نزولی اخیر دست نخورده نگه داشتند. سطح حمایت 2,200 دلار در هر تن برای آلومینیوم تثبیت شده است، چون ارزش معاملات آتی این فلز قبل از بازگشت به 2,230 دلار در هر تن، به قیمت‌هایی زیر این سطح رسیده است.

به همین ترتیب، همان طور که در اظهار نظر دیروز خود ذکر کردیم، امروز روند حمایت از مس در 8,520 دلار در هر تن مجدداً تأیید شد. این فلز با قیمت 8,611 دلار در هر تن بسته شد.

بهای قلع به بالاتر از 28,000 دلار در هر تن بازگشت، که نشان می‌دهد انقباضات اساسی بازار همچنان پابرجا است و باعث شد این فلز با قیمت 28,023 دلار در هر تن بسته شود.

بهای سرب و روی بدون تغییر باقی ماند و به ترتیب، به 2,157 و 2,485 دلار در هر تن رسید.

نفت و فلزات گرانبها

پس از این که عربستان سعودی کاهش تولید یکجانبه نفت خود را یک ماه دیگر تمدید کرد و اظهار داشت که ممکن است برای مدت بیشتری تمدید شود، قیمت‌های آتی نفت افزایش یافت. در حال حاضر، نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent)، به ترتیب، با قیمت 81 و 84 دلار در هر بشکه معامله می‌شوند.

بهای طلا و نقره در طول روز، تا حد زیادی بدون تغییر باقی ماند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 4 آگوست 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.