گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 11 اکتبر 2023

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-11-اکتبر-2023
آنچه در این مقاله میخوانید

به دلیل تغییر رویکرد مقامات فدرال رزرو به سمت کاهش نرخ بهره، ارزش سهام ایالات متحده افزایش یافت. سیاست‌گذاران تصور می‌کنند که افزایش اخیر بازدهی خزانه‌داری برای جایگزینی افزایش بیشتر در نرخ‌های بهره کلیدی کافی خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود که پس از توقف در ماه نوامبر، سوآپ‌های فوروارد اکنون به احتمال 18 درصد، افزایش 8 واحدی در ماه دسامبر داشته باشند. بازدهی 10 ساله خزانه‌داری در 4.70 درصد ثابت ماند و شاخص دلار بالاتر از 106.0 قرار گرفت. در مقابل، بازدهی 2 ساله برای حفظ روند صعودی قبلی خود تلاش کرد و با بیشترین کاهش از پایان ماه آگوست، به 4.96 درصد رسید.

در همین حال، خوش‌بینی کسب‌وکارهای کوچک ایالات متحده در ماه سپتامبر به پایین‌ترین سطح خود در چهار ماه گذشته، یعنی 90.8 کاهش یافت، و صاحبان این مشاغل به کاهش شرایط طی شش ماه آینده به دلیل کمبود اعتبار اشاره کردند.

فلزات پایه

در حوزه سهام چین، همچنان که امید به محرک‌های اقتصادی از سوی چین چشم‌انداز رشد اقتصادی را در آینده نزدیک بهبود بخشید، رویکرد ریسک‌پذیری وجود داشت. نظام اقتصادی در حال بررسی افزایش کسری بودجه خود برای سال 2023 است چون قصد دارد حداقل 1 تریلیون یوان اوراق قرضه دولتی برای تامین مخارج زیرساختی صادر کند. با این حال، این مسئله کمکی به تقویت ارزش مجموعه فلزات پایه نکرد چون نگرانی‌های تازه‌ای در مورد آشفتگی دارایی‌ها بازارها را فرا گرفت که باعث شد تا ارزش قراردادهای آتی تا پایان روز پایین آیند.

بهای مس به زیر سطح حمایت 8,000 دلار در هر تن رسید، اما از این سطح پایین‌تر نرفت و در نهایت، به 8,022.50 دلار در هر تن رسید.

قیمت آلومینیوم در 2,212.50 دلار در هر تن ثابت ماند. سرب و روی روند صعودی اخیر خود را از دست دادند و به ترتیب، با قیمت 2,102 و 2,472 دلار در هر تن معامله شدند.

نفت و فلزات گرانبها

تشدید تنش‌ها در اسرائیل همچنان خطری برای بازارهای نفت محسوب می‌شود. بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent)، به ترتیب، به 85 و 87 دلار در هر بشکه رسید.

بهای طلا و نقره دیگر افزایش نیافت و در زمان نگارش این گزارش، به ترتیب، با قیمت 1,856 و 21.80 دلار در هر اونس معامله شدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 11 اکتبر 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.