گزارش روزانه بازار فارکس، 14 دسامبر 2023

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-14-دسامبر-2023
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز فارکس می‌خوانید:

  • برگزاری نشست فدرال رزرو با رویکرد کاهش نرخ‌ها در حالی که آنها نرخ بهره را ثابت نگه داشتند و سه کاهش 25 واحدی در سال 2024 را اعلام کردند. دلار تضعیف شد.
  • تیم تحقیقاتی بارکلیز انتظار دارد که بانک مرکزی اروپا امروز نرخ بهره را در کنار یک رویکرد افزایش نرخ‌ها حفظ کند.
  • تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارد که بانک مرکزی اروپا پیشرفت کاهش تورم را تایید کند و نرخ‌ها را بدون تغییر نگه دارد.

اخبار بازار

  • کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) فعالان بازار را با یک جلسه سهل‌گیرانه‌تر از حد انتظار غافلگیر کرد. همان طور که انتظار می‌رفت، نرخ‌های بهره ثابت نگه داشته شد، اما نمودار مربوط به خلاصه پیش‌بینی‌های اقتصادی نشان داد که سه کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ خواهیم داشت. گرایش سخت‌گیرانه در بیانیه با اشاره به “هر گونه تشدید سیاست اضافی” در مورد پیش‌بینی‌های آتی نرخ سیاست، کاهش یافت، که در اینجا، عبارت ‘هر گونه’ کلمه‌ای کلیدی است که نشان‌دهنده این است که نرخ‌ها ممکن است به اوج خود رسیده باشند. پاول (Powell)، رئیس فدرال رزرو، با فاش کردن این که شرکت‌کنندگان در جلسه کمیته فدرال بازار باز (FOMC) در مورد کاهش نرخ‌ها بحث کرده‌اند، بیشتر به رویکرد کاهش نرخ‌ها دامن زد. تیم تحقیقات بارکلیز در پیش‌بینی خود تجدید نظر کرده‌اند؛ اکنون انتظار دارند سه کاهش ۲۵ واحدی در سال ۲۰۲۴، در هر جلسه دیگری که در ماه ژوئن آغاز می‌شود، داشته باشند. با این حال، خطر کاهش نرخ‌ها کمتر است، اما این پیش‌بینی با دیدگاهی که شرایط مالی آسان‌تر ممکن است رشد را تقویت کند و باعث توقف کاهش تورم شود، ارائه شده است.
  • شاخص دلار نسبت به صبح دیروز 1 درصد کاهش یافته است که از پایان ماه نوامبر به بعد افزایش یافته است (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز).
  • بانک انگلستان امروز ساعت ۱۲:۰۰ (GMT) جلسه دارد، که در آن تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارد کمیته سیاست پولی (MPC) نرخ بانکی را برای سومین بار متوالی در ۵.۲۵ درصد حفظ کند. آنها انتظار دارند رویکرد سخت‌گیرانه ادامه یابد چون کمیته سیاست پولی در برابر قیمت‌گذاری بازار بر اساس کاهش‌های ‘زودهنگام’ مقاومت می‌کند. از نظر تقسیم رأی، پیش‌بینی فعلی ما ۶-۳ است، که در آن سه عضو خارجی برای افزایش نرخ‌ها رأی می‌دهند. پیش از برگزاری جلسه، با رشد دستمزد و تولید ناخالص داخلی (GDP) کمتر از حد اتفاق نظر، داده‌ها کاهش یافته‌اند، اما آنها پیش‌بینی می‌کنند که این امر تأثیر قابل توجهی بر جلسه نداشته باشد. تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارد که دوره کاهش در آگوست ۲۰۲۴ شروع شود و نرخ نهایی بانک تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۵؛ ۳.۲۵ درصد باشد.
  • ارزش جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) در سطح 1.2630 قرار دارد که ناشی از کاهش ارزش دلار پس از فدرال رزرو است، که افزایشی 0.5 درصدی از صبح دیروز محسوب می‌شود (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز).
  • تیم تحقیقات بارکلیز پیش‌بینی می‌کند که بانک مرکزی اروپا (ECB) نرخ‌های سیاستی و دستورالعمل‌ها را بدون تغییر نگه دارد، پیشرفت در تورم زیربنایی را تشویق‌کننده توصیف کند و چشم‌انداز تورم را ملایم‌تر ارزیابی نماید. با پیش‌بینی‌های اقتصادی که شامل پیش‌بینی‌های کمتر در زمینه رشد و تورم است، آنها انتظار دارند که شورای حاکم برنامه خود را برای تدریجی کردن سرمایه‌گذاری‌های مجدد برنامه خرید اضطراری در دوران همه گیری بیماری (PEPP) از سه ماهه دوم اعلام کند. لاگارد (Lagarde)، رویس بانک مرکزی اروپا، احتمالاً در برابر کاهش نرخ‌ها که فعالان بازار بر اساس آن برای ۲۰۲۴ قیمت‌گذاری کرده‌اند، مقاومت خواهد کرد، اما با این که داده‌ها همچنان رشد ضعیف را نشان می‌دهند، این مسئله احتمالاً مهم نخواهد بود.
  • امروز صبح، پس از افزایش 1 رقم بزرگ پس از برگزاری نشست فدرال رزرو، ارزش جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) از حدود 1.08 تا حدود 1.09 به طور کلی ثابت ماند (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 14 دسامبر 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.