فروش خانه‌های نوساز در آمریکا در ماه نوامبر به پایین‌ترین حد در یک سال اخیر رسید!

فروش-خانه‌های-نوساز-در-آمریکا-در-ماه-نوامبر
آنچه در این مقاله میخوانید

فروش خانه‌های تک‌خانواری جدید در آمریکا در ماه نوامبر به پایین‌ترین سطح در یک سال اخیر رسید، اما با وجود کمبود مزمن خانه‌های غیر نوساز، که از تقاضا برای ساخت‌وساز جدید حمایت کرده است، این کاهش غیرمنتظره احتمالاً موقتی است.

طبق گفته اداره سرشماری وزارت بازرگانی در روز جمعه، فروش خانه‌های نوساز 12.2 درصد کاهش یافته و به نرخ سالانه تنظیم‌شده برای فصل 590,000 واحد در ماه گذشته رسیده است، که پایین‌ترین سطح از نوامبر 2022 است. نرخ فروش ماه اکتبر از 679,000 واحد گزارش‌شده قبلی به 672,000 واحد کاهش یافته است.

اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند، پیش‌بینی کرده بودند که فروش خانه‌های نوساز، که 13.4 درصد از فروش خانه‌ها در آمریکا را به خود اختصاص می‌دهند، به نرخ 685,000 واحد بازگردند. فروش خانه‌های نوساز در هنگام امضای قرارداد در نظر گرفته می‌شوند، که آن‌ها را به نشانگر پیشروی بازار مسکن تبدیل می‌کند. با این حال، آن‌ها می‌توانند از ماهی به ماه دیگر نوسان داشته باشند. فروش در ماه نوامبر 1.4 درصد در مقایسه با سال قبل افزایش یافت.

فروش ماهانه در شمال شرقی و میانه غرب افزایش یافت. در مناطق پرجمعیت جنوب و غرب، فروش به شدت کاهش یافت.

بر اساس گزارش انجمن ملی دلالان املاک آمریکا، موجودی خانه‌های غیر نوساز در بازار همچنان به مراتب پایین‌تر از حدود 2 میلیون واحد قبل از همه‌گیری بیماری کووید-19 باقی مانده است، که این هفته از افزایش متوسط در فروش مجدد خانه‌ها در ماه نوامبر خبر داده است.

طبق داده‌های ارائه‌شده توسط آژانس تامین مالی وام مسکن فردی مک (Freddie Mac)، نرخ وام مسکن محبوب 30 ساله با نرخ ثابت در این هفته به طور متوسط 6.67 درصد بود، که پایین‌ترین سطح از ماه ژوئن بوده و از 6.95 درصد در هفته قبلی کاهش یافته است. این نرخ از بالاترین سطح 23 ساله 7.79 درصد در اواخر ماه اکتبر کاهش یافته است، که نشان‌دهنده کاهش بازده خزانه‌داری آمریکا است. این روند باید به افزایش فروش خانه در سال آینده کمک کند.

قیمت متوسط خانه‌های نوساز در ماه نوامبر 434,700 دلار بوده است که نسبت به یک سال پیش 6.0 درصد کاهش یافته است، چون سازندگان برای جذب خریداران قیمت‌ها را کاهش می‌دهند. اما احتمالاً قیمت‌های خانه به این میزان کاهش نمی‌یابد، چون سایر شاخص‌ها افزایش قوی را نشان می‌دهند.

اکثر خانه‌های فروخته شده در ماه گذشته در بازه قیمتی 300,000 تا 749,000 دلار بوده‌اند. در پایان ماه نوامبر، 451,000 خانه نوساز در بازار وجود داشت، که نسبت به 440,000 خانه در ماه اکتبر افزایش یافته است. با نرخ فروش ماه نوامبر، برای پاک‌سازی موجودی خانه‌ها در بازار 9.2 ماه زمان لازم است، که از 7.9 ماه در ماه اکتبر افزایش یافته است.

نظر شما در مورد کاهش فروش خانه‌های نوساز در ایالات متحده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره فروش خانه‌های نوساز در آمریکا در ماه نوامبر به پایین‌ترین حد در یک سال اخیر رسید! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.