ابهام در کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا

ابهام در کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا
آنچه در این مقاله میخوانید

رئیس بانک مرکزی فرانسه در مصاحبه با La Tribune Dimanche گفت که امسال کاهش نرخ بهره وجود خواهد داشت. وی گفت: با توجه به تاریخ دقیق، این مورد منتفی نیست و همه چیز در جلسات بعدی ما باز خواهد بود.

این اظهارات تنها چند روز پس از آن که کریستین لاگارد، رئیس جمهور کریستین لاگارد، گفت که در جلسه شورای حکومتی هفته گذشته اتفاق نظر وجود دارد که بحث در مورد کاهش نرخ زودهنگام است. این اختلافات در حال ظهور میان مقامات برجسته است.

این یک چالش برای سیاستگذاران از جمله کلااس نات هلندی است که اصرار دارد بانک مرکزی اروپا قبل از شروع کاهش هزینه‌های استقراض، باید شاهد تغییر در دستمزدها باشد، نظراتی که به ژوئن به عنوان اولین فرصت برای هر حرکت اشاره می‌کنند.

فیلیپ لین اقتصاددان ارشد در اوایل این ماه گفت که کامل‌ترین مجموعه داده‌ها در داده‌های حساب‌های ملی یورواستات است و تا پایان آوریل در دسترس نخواهد بود و که برای نشست بانک مرکزی اروپا در اوایل همان ماه خیلی دیر خواهد رسید. با این حال، او این اظهارات را با گفتن اینکه داده‌های دیگری وجود دارد که هر هفته به آنها نگاه خواهیم کرد.

دیدگاه خود را درباره ابهام در کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.