قرار است سنگاپور با جابجایی «مرکز ثقل» به سمت شرق، بازار طلا را رهبری کند

قرار است سنگاپور با جابجایی «مرکز ثقل» به سمت شرق، بازار طلا را رهبری کند
آنچه در این مقاله میخوانید

بر اساس گزارش شورای جهانی طلا، همچنان که معاملات طلا به سمت شرق در حال جابجایی است، سنگاپور در حال تبدیل شدن به یک مرکز پیشروی طلا است.

شائوکای فن (Shaokai Fan)، رئیس منطقه آسیا-پاسیفیک و رئیس جهانی بانک‌های مرکزی، گفت که یکی از دلایل کلیدی این است که مصرف طلا در اقتصادهای نوظهور عمده در حال افزایش است و اکثریت این بازارها در آسیا متمرکز شده‌اند.

او افزود که نزدیکی سنگاپور به این بانک‌های مرکزی که به طور فعال در حال خرید طلا هستند، یکی دیگر از عوامل کلیدی است.

فن در کنفرانس فلزات گرانبهای آسیا پاسیفیک که در سنگاپور برگزار شد، گفت:

“مرکز ثقل بازار طلا به شرق منتقل شده است و سنگاپور به طور خوش‌شانسی به عنوان محور احتمالی این تعادل جدید قرار گرفته است.”

چین بزرگ‌ترین مصرف‌کننده طلا در جهان است و از آن جا که این کشور در پی افزایش ذخایر طلای خود است، بانک مرکزی آن بزرگ‌ترین خریدار شمش است.”

در میان بانک‌های مرکزی، بانک خلق چین در سال ۲۰۲۳ بزرگ‌ترین خریدار طلا بود.

گزارش اخیر شورای جهانی طلا نشان داد که ژاپن نیز مقاومت خود را در تقاضای طلا حفظ کرده و بالاترین تقاضا برای جواهرات طلا در فصل اول از سال ۲۰۱۹ را ثبت کرده است.

علاوه بر این، کره جنوبی بیشترین افزایش فصلی در خرید طلا را در بیش از دو سال گذشته به ثبت رسانده است.

علاوه بر این، سنگاپور در نزدیکی حدود ۲۵ درصد از مراکز تأمین معدن طلا در جهان مانند چین، استرالیا، اندونزی، فیلیپین، پاپوآ گینه نو و لائوس قرار دارد.

فن گفت که به‌ ویژه در پس‌زمینه‌ای از شرایط ژئوپلیتیکی ناپایدار، نیاز به تأمین مرکز رسمی ذخیره طلا به یک دغدغه رو به رشد برای بانکداران مرکزی در سراسر جهان تبدیل شده است. او افزود که سنگاپور می‌تواند به یک جایگزین «واقعاً قابل قبول» برای لندن و نیویورک به عنوان مرکز ذخیره‌سازی طلای بانک‌های مرکزی تبدیل شود.

فن گفت:

“سنگاپور آماده است تا در آینده بازار طلا را رهبری کند”

و توضیح داد که عوامل دیگری که به نقش مهم سنگاپور در آینده بازار شمش کمک می‌کنند شامل تعهد این کشور به ثبات سیاسی و حذف مالیات بر فروش بر طلاهای سرمایه‌گذاری است.

فن توضیح داد: “حذف مالیات بر ارزش افزوده (GST) بر طلاهای سرمایه‌گذاری در سنگاپور، و ایجاد پالایشگاه‌های تحویل خوب در اینجا، جایگاه سنگاپور را به عنوان یک مرکز پیشرو برای معاملات طلا ارتقا داده است.”

از اکتبر سال ۲۰۱۲، دولت سنگاپور مالیات بر کالا و خدمات (GST)، که همچنین به عنوان مالیات بر فروش شناخته می‌شود، را از فلزات گرانبهای درجه سرمایه‌گذاری معاف کرده است.

دیدگاه خود را درباره قرار است سنگاپور با جابجایی «مرکز ثقل» به سمت شرق، بازار طلا را رهبری کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.