تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD)، 18 آگوست 2024

تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD)، 18 آگوست 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس جفت ارز یورو/ دلار آمریکا می‌خوانید:

  • گزارش‌های مربوط به شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) و شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده تأیید کردند که تورم در مسیر ثابتی برای رسیدن به هدف 2 درصد قرار دارد.
  • شاخص خرده فروشی در ایالات متحده افزایش یافت و مطالبات بیکاری کاهش یافت.
  • هفته آینده، سرمایه گذاران صورتجلسه سیاست‌های فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا را بررسی خواهند کرد.

از آن جا که داده‌های مربوط به تورم ایالات متحده حاکی از کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ماه سپتامبر است، تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) روند صعودی ثابتی را نشان می‌دهد.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز یورو/ دلار آمریکا

پس از آن که ارزش یورو در میان ضعف دلار آمریکا صعود کرد، جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) هفته را با افزایش ارزش به پایان رساند. دلار آمریکا هفته‌ای سخت را پشت سر گذاشت، چون داده‌ها احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به میزان ۲۵ واحد (bps) در ماه سپتامبر را افزایش داد. گزارش‌های مربوط به شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) و شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده تأیید کردند که تورم به‌طور مداوم در مسیر رسیدن به هدف ۲ درصدی قرار دارد. بنابراین، معامله‌گران بیشتر اطمینان پیدا کردند که فدرال رزرو به زودی شروع به کاهش هزینه‌های وام خواهد کرد. این دیدگاه فشار بر دلار آمریکا را افزایش داده و یورو را تقویت کرده است.

در عین حال، وضعیت اقتصادی تصویری متضاد را نشان داده است. در هفته گذشته، نگرانی‌هایی در مورد رکود اقتصادی وجود داشت. اما این هفته شاخص خرده‌فروشی افزایش یافت و تعداد مطالبات بیکاری کاهش یافت که نشان‌دهنده اقتصادی مقاوم است.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز یورو/ دلار آمریکا در هفته آینده

هفته آینده، سرمایه‌گذاران به دقت صورت‌جلسات نشست‌های سیاست‌گذاری بانک مرکزی اروپا (ECB) و فدرال رزرو (Fed) را بررسی خواهند کرد. علاوه بر این، جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، در سمپوزیوم جکسون هول (Jackson Hole Symposium) سخنرانی خواهد کرد. صورت‌جلسات نشست‌های سیاست‌گذاری حاوی نشانه‌هایی در مورد چشم‌انداز کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو خواهد بود.

در حالی که بانک مرکزی اروپا شروع به کاهش هزینه‌های وام کرده است، فعالان بازارها انتظار دارند که اولین کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر انجام شود. به طور مشابه، اقتصاددانان انتظار دارند که کاهش بعدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا نیز در ماه سپتامبر صورت گیرد. با این حال، تورم در منطقه یورو متوقف شده است در حالی که در ایالات متحده در حال کاهش است. بنابراین، احتمال زیادی وجود دارد که سیاست‌گذاران فدرال رزرو بیشتر از مقامات بانک مرکزی اروپا به سمت سیاست‌های تسهیلی متمایل شوند.

هنگامی که پاول هفته آینده سخنرانی کند، ممکن است اشاره‌هایی به آینده بدهد که می‌تواند باعث نوسانات شدید در دلار آمریکا شود.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی مربوط به جفت ارز یورو/ دلار آمریکا: گاوها دوباره حمایت کانال را در روند صعودی آزمایش می‌کنند

EURUSD daily chart
نمودار روزانه جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) در یک کانال صعودی در حال معامله است و دوباره به مقاومت کانال برخورد کرده است. علاوه بر این، قیمت بالاتر از میانگین متحرک ۲۲ روزه (22-SMA) قرار دارد و شاخص قدرت نسبی (RSI) تقریباً در حالت اشباع خرید (overbought) قرار دارد که نشان‌دهنده‌ تمایل به روند صعودی است. گاوها (بازیگران بازار که انتظار افزایش قیمت دارند) با حرکت تند از سطح حمایت 1.0800 به مقاومت کانال رسیدند.

ممکن است قیمت از اینجا به میانگین متحرک ۲۲ روزه یا خط حمایت کانال بازگردد. با این حال، هدف بعدی در سطح 1.1051 قرار دارد چون جهت بازار در روندی صعودی قرار دارد. تا زمانی که قیمت به ایجاد قله‌ها و کف‌های بالاتر ادامه دهد، روند صعودی ادامه خواهد داشت.

نظر شما در مورد روند آتی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا در هفته آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD)، 18 آگوست 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.