جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD): گاوها متوقف شدند، آماده شدن برای کاهش نرخ فدرال رزرو

جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD): گاوها متوقف شدند، آماده شدن برای کاهش نرخ فدرال رزرو
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس جفت ارز پوند/ دلار آمریکا می‌خوانید:

  • آمار اشتغال ایالات متحده نشان داد که بازار کار در حال کاهش است.
  • گزارش مربوط به حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده افزایش کمتر از حد انتظار شغل در ماه آگوست را نشان می‌دهد.
  • داده‌های مربوط به تورم ایالات متحده آخرین گزارش مهم قبل از برگزاری نشست سیاست فدرال رزرو خواهد بود.

همچنان که سرمایه‌گذاران منتظر اولین کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو هستند در حالی که گزارش مربوط به اشتغال غیرکشاورزی (NFP) ایالات متحده هیچ جهت روشنی ارائه نمی‌دهد، تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) نشان‌دهنده توقف موقت روند صعودی ثابت است.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز پوند/ دلار آمریکا

پوند هفته‌ای نزولی را پشت سر گذاشت و در میان داده‌های اقتصادی مختلف ایالات متحده نوسان داشت. در همین حال، بریتانیا عوامل محرک کمی ارائه داد. ارقام مربوط به اشتغال نشان داد که بازار کار در حال کند شدن است. تعداد فرصت‌های شغلی بیش از حد انتظار کاهش یافت و رشد اشتغال در بخش خصوصی کند شد.

در همین حال، گزارش مشاغل غیرکشاورزی نشان‌دهنده افزایش شغلی کمتر از حد انتظار در ماه آگوست بود. با این حال، نرخ بیکاری ثابت در ۴.۲ درصد باقی ماند. در عین حال، داده‌های فعالیت تجاری در بخش خدمات بهبودی بهتر از حد انتظار را نشان داد که بیانگر اقتصادی مقاوم است.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز پوند/ دلار آمریکا در هفته آینده

GBPUSD key event

هفته آینده، سرمایه‌گذاران به داده‌های مربوط به اشتغال و تولید ناخالص داخلی (GDP) بریتانیا توجه خواهند کرد. در همین حال، ایالات متحده داده‌های تورم مصرف‌کننده و تولیدکننده را منتشر خواهد کرد. پوند در هفته‌های اخیر به دلیل انتظارات برای کاهش کمتر نرخ بهره در بریتانیا نسبت به ایالات متحده، سود برده است.

بنابراین، اگر رشد دستمزدها در بریتانیا نگرانی‌ها را تأیید کند که تورم بخش خدمات همچنان بالا باقی مانده، انتظارات برای کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی انگلستان ممکن است کاهش یابد و این امر باعث تقویت پوند می‌شود. افزون بر این، با توجه به کاهش بازار کار ایالات متحده، احتمالاً پوند رشد خواهد کرد. فدرال رزرو در موقعیت بهتری قرار دارد تا کاهش هزینه‌های استقراض را آغاز کند.

در همین حال، داده‌های تورم ایالات متحده آخرین گزارش مهم پیش از برگزاری نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو خواهد بود. ارقامی کمتر از حد انتظار احتمال کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی مربوط به جفت ارز پوند/ دلار آمریکا: روند صعودی برای یک عقب‌نشینی کوتاه متوقف می‌شود

GBPUSD daily chart
نمودار روزانه جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) در روند صعودی قرار دارد. با وجود این که قیمت در برخی مواقع از میانگین متحرک ساده ۲۲ روزه (22-SMA) عبور کرده، همچنان در مسیر صعودی باقی مانده است. این بدان معناست که قیمت یک سری از سقف‌ها و کف‌های بالاتر را ثبت کرده است. در عین حال، شاخص قدرت نسبی (RSI) بیشتر بالای سطح ۵۰ معامله شده که از مومنتوم قوی صعودی حمایت می‌کند.

گاوها (خریداران) اخیراً از سطح مقاومت بحرانی ۱.۳۰۰۰ عبور کرده‌اند. با این حال، آنها نتوانستند بالاتر از سطح مقاومت ۱.۳۲۰۰ معامله کنند، که به خرس‌ها (فروشندگان) اجازه داد تا کنترل را به دست بگیرند. با این وجود، تمایل صعودی همچنان باقی است، چون قیمت همچنان بالاتر از میانگین متحرک ساده قرار دارد. بنابراین، احتمالاً اصلاح قیمت در نزدیکی میانگین متحرک ساده (SMA) متوقف شده و دوباره به سمت بالا جهش خواهد کرد. از سوی دیگر، اگر قیمت از میانگین متحرک ساده و سطح ۱.۳۰۰۰ عبور کند، ممکن است در خط روند صعودی حمایت پیدا کند. یک سقف جدید بالاتر از ۱.۳۲۰۰ روند صعودی را ادامه خواهد داد.

نظر شما در مورد روند آتی جفت ارز پوند/ دلار آمریکا در هفته آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD): گاوها متوقف شدند، آماده شدن برای کاهش نرخ فدرال رزرو بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.