پوتین روسیه را پیشگام استخراج بیت کوین می‌داند

پوتین روسیه را پیشگام استخراج بیت کوین می‌داند
آنچه در این مقاله میخوانید

ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin)، رئیس‌جمهور روسیه، در سخنرانی خود در مجمع اقتصادی شرق اعلام کرد که روسیه به یکی از رهبران جهانی در استخراج بیت ‌کوین (bitcoin) تبدیل شده است. وی توضیح داد که این امر به دلیل مازاد انرژی در مناطقی مانند سیبری (Siberia) امکان‌پذیر شده است، اما هشدار داد که این فعالیت‌ها نباید مانع توسعه این منطقه شود.

پوتین (Putin) روسیه را به عنوان یک رهبر در استخراج بیت ‌کوین به رسمیت می‌شناسد و موضع خود در مورد توزیع انرژی را توضیح می‌دهد

ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin)، رئیس‌جمهور روسیه، به توانایی‌های استخراج بیت ‌کوین (bitcoin) در روسیه و دلایلی که این کشور را به زمینی حاصل‌خیز برای این صنعت تبدیل کرده است، اشاره کرد. در سخنرانی خود در مجمع اقتصادی شرق (Eastern Economic Forum – EEF)، پوتین تأیید کرد که روسیه به دلیل منابع فراوان انرژی در مناطق خود، به یکی از رهبران این صنعت تبدیل شده است.

به گزارش پورتال روسی ایزوستیا (Izvestia)، پوتین اظهار داشت:

“روسیه امروز یکی از رهبران جهانی در استخراج است و این به دلیل مازاد ظرفیت انرژی در سیبری (Siberia) است.”

با این حال، پوتین نسبت به اثرات احتمالی گسترش استخراج بیت ‌کوین در سیبری هشدار داد و توضیح داد که دیگر استفاده‌ها از این انرژی نیز برای توسعه کشور مهم هستند. او تأکید کرد: “استخراج خوب است، اما ساخت مسکن، تأسیسات صنعتی و اجتماعی، و تأمین برق برای تأسیسات تولیدی برنامه‌ریزی شده به همان اندازه، و شاید بیشتر اهمیت دارد.”

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی سرگئی بزدیلوف (Sergey Bezdelov)، مدیر انجمن استخراج صنعتی، روسیه (Russia) در سال ۲۰۲۳ موفق به تولید ۵۴,۰۰۰ بیت‌ کوین (BTC) شده که بیش از ۵۵۰ میلیون دلار به عنوان مالیات برای کشور حاصل کرده است. با این حال، بزدیلوف بر این باور است که به دلیل تصویب قانون استخراج ارزهای دیجیتال در آینده نزدیک، این رقم افزایش خواهد یافت، چون سرمایه‌گذاران جدید وارد این حوزه خواهند شد.

نظر پوتین (Putin) با اظهارات وزیر انرژی، سرگئی سیویلف (Sergei Tsivilev)، هم‌خوانی دارد. سیویلف توضیح داد که مازاد انرژی می‌تواند به استخراج‌کنندگان قانونی بیت‌ کوین اختصاص یابد، اما اولویت اصلی برنامه توسعه اجتماعی و توسعه صنعت ملی است.

نظر شما در مورد اظهارات پوتین در مورد وضعیت صنعت استخراج بیت کوین در روسیه چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پوتین روسیه را پیشگام استخراج بیت کوین می‌داند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.