کاهش اکتشافات طلا در بین معدنچیان

کاهش اکتشافات طلا در بین معدنچیان
آنچه در این مقاله میخوانید

سال گذشته برای اولین بار در 30 سال گذشته، معدن‌کاران طلا هیچ کشف بزرگی از طلا انجام ندادند. از سال 1990، هر سال حداقل یک کشف بزرگ طلا توسط معدن‌کاران صورت گرفته بود که منجر به افزایش قابل‌توجه در عرضه این فلز گرانبها شد.

یعنی تا سال 2023، زمانی که شرکت‌های معدنی جهانی 5.9 میلیارد دلار برای اکتشاف سرمایه‌گذاری کردند و حتی یک منبع اصلی طلا را کشف نکردند.

پل مانالو (Paul Manalo) از S&P Global اظهار داشت:

«کمبود اکتشافات با کیفیت در دهه اخیر برای عرضه طلا نوید خوبی ندارد. از سال 2020، تنها پنج کشف بزرگ با مجموع 17 میلیون اونس طلا انجام شده که تنها 22 درصد از 79 میلیون اونس طلای دیگری که در به‌روزرسانی 2024 اضافه شده را به خود اختصاص می‌دهد.»

این نمودار عملکرد اکتشاف استخراج کنندگان را در مقایسه با میزان طلا در ذخایر نشان می‌دهد
این نمودار عملکرد اکتشاف استخراج کنندگان را در مقایسه با میزان طلا در ذخایر نشان می‌دهد

پل مانالو (Paul Manalo) به یک روند قابل‌توجه اشاره کرد که شرکت‌های معدنی بیشتر روی عملیات‌های از پیش تأسیس‌شده تمرکز کرده‌اند تا انجام اکتشافات جدید.

او گفت: «هیچ‌یک از اکتشافات انجام‌شده در ده سال گذشته وارد فهرست 30 کشف بزرگ طلا نشده‌اند و این موضوع دیدگاه طولانی‌مدت ما را تقویت می‌کند که تمرکز ده‌ساله بر ذخایر قدیمی‌تر و شناخته‌شده، احتمال یافتن کشفیات عظیم در مراحل اولیه اکتشاف را کاهش می‌دهد.»

عرضه طلا در سال 2026 به اوج خواهد رسید

تحلیل پل مانالو (Paul Manalo) نشان می‌دهد که عرضه جهانی طلا در سال 2026 به بالاترین سطح خود یعنی 110 میلیون اونس خواهد رسید، که ناشی از افزایش تولید در کشورهای استرالیا (Australia)، کانادا (Canada) و ایالات متحده (United States) است—کشورهایی که بیشترین میزان کشف طلا را دارند.

او گفت:

«انتظار می‌رود که عرضه طلا در سال 2028 به 103 میلیون اونس کاهش یابد که ناشی از کاهش تولید در این کشورها خواهد بود.»

مانالو اظهار داشت که آینده عرضه طلا ترکیبی از عوامل مختلف است و نمی‌توان به‌ طور قطع آن را پیش‌بینی کرد.

این نمودار اندازه اکتشافات طلا در مناطق مختلف را در 30 سال گذشته نشان می‌دهد
این نمودار اندازه اکتشافات طلا در مناطق مختلف را در 30 سال گذشته نشان می‌دهد

مانالو (Manalo) در خاتمه گفت: «همان‌طور که کمبود کشفیات قابل‌توجه در دهه گذشته نشان می‌دهد، تمرکز بر دارایی‌های قدیمی و موجود در سال‌های اخیر تأثیر منفی بر تعداد و اندازه اکتشافات داشته است. با این حال، افزایش بودجه‌های طلا از سال 2017 تاکنون خوش‌بینی کمی را برای آینده عرضه طلا به همراه دارد، چون تعداد خبر‌های اولیه در مورد اکتشاف منابع از نظر تعداد و حجم همچنان در حال افزایش است.»

دیدگاه خود را درباره کاهش اکتشافات طلا در بین معدنچیان بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.